Netwerkevent 2; Gentrepreneur Night – Online Edition

Het netwerkevent Gentrepreneur vond afgelopen week online plaats. Een event waar ik in het verleden meerdere malen aanwezig was en ook nu niet wou missen.
Het begon met een getuigenis van Jonas Mallisse – Too Good To Go. Jonas gaat met dit project de voedselverspilling tegen en biedt voedseloverschotten aan doormiddel van een samenwerking met lokale handelaars. Hier vertelde hij hoe zijn verhaal als ondernemer liep en op welke problemen hij botste. Vervolgens was het de beurt aan Salomé Verduyckt – Nana Café. Een jongedame die ook gestart is als onderneemster. Zij gaat verder in op het verhaal van Jonas en maakt bananenbrood met de ‘overige’ banen uit supermarkten om die vervolgens te verkopen in haar zaak.


Na deze twee interessante cases kregen we de mogelijkheid om in verschillende ‘breakout rooms’ te gaan. Iedere room had een onderwerp, ondersteund door een expert. Ik koos eerst voor de room: ‘product design en merkbescherming – hosted by STRATO-dsgn en BOIP Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom’. Waarin ik een aantal vragen stelde rond een project waaraan ik meewerk buiten school. Hier kreeg ik heel wat tips en kon ik het project eens pitchen bij de mede studenten.


Nadien, op de 2e foto te zien, ging ik bij Ode Carron in de room voor een gesprek rond COVID. We mochten ons hart even luchten bij An Dours en kregen tips om deze periode als student vlot door te komen. Ze luisterde vooral, maar ik had het gevoel dat ze ons begreep. Het deed goed hierover eens te reflecteren.


Tot slot ging ik luisteren bij ‘Sales en Marketing – hosted by SYNTRA Midden-Vlaanderen en Phelix branding’. Hier hoorde ik het project van Mayté Blomme rond branding. Ik bracht haar in contact met Steven Callens van Merchandise Essentials, een grote speler in deze sector. Bij Merchandise Essentials maken ze gepersonaliseerde stukken voor bedrijven als Facebook en Google. Hier kan ze dus altijd hulp vragen indien ze dat wenst. Leuk mijn netwerk in te kunnen zetten en zo anderen te helpen. Ze contacteerde hem reeds en bedankte me voor deze connectie. Altijd super.


De twee netwerktips waarop ik goed scoorden waren: ‘Snelle Follow-Up geeft de beste resultaten’ en ‘Ga met een specifiek doel naar het event’. Zo connecteerde ik direct na het event met Mayté om ze verder te helpen en werden mijn vragen beantwoord rond het ontwikkelen van een product.


De netwerktip die ik nog moeilijk vind, zeker in deze online tijden, is: ‘Voorzie veel visitekaartjes en wees er niet zuinig mee’. Online is het afgeven van je kaartje niet mogelijk, zo probeer ik zelf mijn visitekaartje te zijn. Het uithangbord van mijn project en de persoon die ze nadien opzoeken op sociale media. Doordat het online netwerkgebeuren nieuw is voor mij dien ik hierin nog te groeien.


De ‘main room’ van Gentrepreneur op Zoom
Gesprek met An Dours over COVID
Mayté Blomme aan het pitchen in de ‘breakout room’ van Sales en Marketing
Tags
Geen tag

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.